Gör du det där, så kommer inte tomten!

Jobbade i köket på skolan idag igen. Älskade, underbara små söta barn!
Tänk att julen kan göra vilken liten unge till det lugnaste och tystaste i hela världen.. De springer runt och är så uppspelta av allt som har med julen att göra, men så fort någon nämner, "gör du det där igen, så kommer inte tomten!".. Smidigt sätt att få ordning. Men är det verkligen snällt att skrämma barn på det sättet!? Tänk vad hemskt. Någon vuxen sa säkert sådär när du var liten också. När du var i den där åldern när julen och julklapparna spelade större roll än allt annat i ditt liv! Och så gjorde du något hyss, och så sa den vuxna att "nej, nu kommer inte tomten!". Jag vet iallafall att jag var livrädd för det där. Jag trodde på det på fullaste allvar.
Och vad skulle julen vara utan tomten som kom med julklapparna!?


Visst, i dag vet jag att tomten inte finns. Det fick jag, på det hemskaste sättet man kan tänka sig, reda på när jag firade min 5e jul tror jag..
Tomten var så mysig, "han" var så gosig och hade så lugn röst.
När julklapparna senare var utlämnade så gick tomten, och mamma följde efter.
Efter en stund tyckte jag att det var nog när mamma inte kommit tillbaka.
Jag sprang ut till hallen. Och där.. där stog.. min låtsas farmor med tomtekläder, tomteluva och skäggmask nerdragen!
Den kvällen var jag otröstlig...

Jag vill ha tillbaka min barndom, då allt var så enkelt och allt kretsade runt julafton den här årstiden...
Nu har jag ingen julkänsla alls! Det är tråkigt!



Kommentarer
Postat av: Viiickan

Har inte heller någon julkänsla :(

2008-12-18 @ 19:52:33

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0