Hur kan jag, del 4

Ja, vi kom som sagt i säng ganska tidigt på torsdagskvällen, men var inte mindre trötta när klockan ringde vid 08.00 på Fredagen. Men, vi drog bort gardinen och såg att himlen var klarblå. Det  var vad som behövdes för att vi skulle vakna till liv.
Vi åt en snabb frukost och packade väskan för att åka ner till stranden. Bussen skulle gå ungefär en gång i halvtimmen på vardagar hade vi fått berättat för oss så vi gick till busshållplatsen där vi fick vänta en liten stund. Sedan kom Nr6 och vi åkte buss i cirka 5 minuter. En sträcka som var för kort för att åka buss egentligen, och för lång för att gå. "Rent a car" på det kanske? (Det fanns väldigt många olika "Rent a car"företag på ön..)

Väl nere på stranden, där vi va runt 09.45, köpte vi varsin solstol och började pressa. Fast, jag var ju förstås tvungen att ta massa kort först, på det klarblåa vattnet, på sanddynerna som sträckte sig långt bort och på alla feta engelsmän. haha! Jag fann ingen ro i att bara ligga och sola. Jag var tvungen att känna på vattnet! Så vi sprang ner, och blev som små barn som lekte med de höga vågorna! Helt underbart, och en sisådär 23 grader i vattnet. Vattnet och ständerna.. Hade dte bara varit varmare, hade man kunnat tro att man var i västindien. Faktiskt.

Där på stranden låg vi hela dagen.. pressade och badade. Och jag kom fram till att jag skulle ha en badmadrass eller ring nästa gång vi åkte ner till stranden. för det var enbart i vattnet solen tog nåt alls..

När vi sedan kom tillbaka till hotellet konstaterade vi att vi bränt oss en aning.. Vi tog varsin drink och gjorde oss iordning för kvällen.. Återigen gick vi till "Plaza steak house", där vi fick bröd med vitlökssås, otroligt god mat, och varsin honungs roms shot. Det roliga var att när kyparen hälde upp dem till oss, tittade han på oss och ställde ner flaskan på bordet och sa "äh, här, ta så mycket ni vill ha..". Vi satt där ett tag. Haha!


Lördagen
Då var väl egentligen planen att vi skulle åkt till stranden igen, men vädret var inte alls bra så, vi la oss vid poolen en stund, men, det var regnmoln i luften så det var iskallt. så vi gick in och la oss en stund igen.. Då kom städerskan så vi fick återigen flytta på oss, och vi bestämde att vi skulle gå och sätta oss vid internet i ett par minuter..
Nu kommer det här om sura receptionister.. Vi gick bort. Jimmy stoppade i pengar i sin dator och drog igång. Jag stoppade i pengar i min, och musen på datorn röde sig inte alls.. Jag gick upp till receptionen för att säga till. Där stog en annan svensk herre och ville ha hjälp med ett spanskt nummer som ringt hans mobil. Receptionisten var otroligt otrevlig och sa att hon hade ingen dator hemma där man kunde kolla upp nummer som ringt, och hon hade inte tid att hjälpa honom och hit och dit. Och allt sa hon i det otrevligaste tonfall jag någonsin hört. Sen var det min tur.. Likadant nu, hon var otrevlig och nästan hånande och sa att hon kunde inget om det där, fanns inget o göra osv..
Jag har läst på olika sidor om hotellet där folk skriver att personalen är väldigt trevlig och hjälpsam. Ja, de som skrev det hade ju inte träffat henne iallafall! Och hon var lika otrevlig kommande dagar, så det var inte bara att hon på lördagen hade Pms.. Suck, hemska tant!

På eftermiddagen gick vi ut för att shoppa. Vi hittade ett par otroligt fina mystofflor, med lite same-stuk nästan, som Jimmy köpte till sin mamma, och som jag ångrar nåt sanslöst att jag inte köpte själv! Åh. Vi gick runt, tittade i olika affärer, men, jag var verkligen inte alls shoppningsugen. Men Jimmy hittade ett och annat kul, och senare på kvällen var det meningen att vi skulle gå ut och äta, men ingen utav oss orkade så, vi köpte varsin pizza på hotellet och tog med till lägenheten.
Den här natten blev inte lika tidig som tidigare i veckan. Vi somnade väl strax efter halv 4 någon gång... Men kul hade vi, och pratade om det mesta! Bästa buddy man kan ha!

Återigen blev det ett långt inlägg om egentligen inget alls. Nu återstår dock bara Söndagen och hemresedagen. Men, det hände endel på de dagarna också kan jag säga..... ;)






Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0