Hur kan jag?

Hur ska jag kunna förklara allt som hänt under den här fantastiska vecka?
Vädret har inte direkt varit på min och Jimmys sida. Det regnade lite grann varje dag, mest på kvällarna dock. Fuerteventura har 16 regndagar på ett år ungefär, vi lyckas pricka 7 av dem. Hejja!

Den 24e november, klockan 03.25 stod Jessica utanför med bilen och väntade. Jag och Jimmy som inte lyckats sova något alls, utan som bara legat och pratat och skrattat som dårar hela kvällen, kommer sjukligt peppade ut och värden mot Göteborg, Landvetter bar iväg. Jessica, som förövrigt kör bra, men som ne idiot förde oss dit på, ptja, 1 timme?

Vi kom ner till Fuerteventura vid halv 11, deras tid. Gode gud vilken lycka när värmen utanför planet slog mot kroppen! Vi åkte med bussen mot Hotell "Oasis Dunas", i Corralejo. På vägen dit åkte vi förbi gudomliga sandstränder. Eftersom Sahara-öknen bara låg 10 mil ifrån Corralejo så hade mycket sand blåst in. Ja, ständerna och vattnet är inget jag tänker klaga på!
Havet var perfekt. Faktiskt. Precis som att vara i västindien eller liknande. Mörkblått vid horrisonten och korallblått ju längre in man tittade. Heaven! Jag hade kunnat leva med det där!

Hotellet var jättebra, otrevlig personal i receptionen, men annars jättebra. Rolig gubbe i resturangen iallafall! haha.
Hela Corralejo består dock av lönnfeta Britter. Verkligen Britter ÖVERALLT. Och vart man än går så står det "Real english breakfast".

Herregud, jag har bara berättat om första dagen och inlägget känns redan alldeles för långt. Och jag har ju så mycket spännande att berätta!

Kom tillbaka imorgon så ska du bland annat få läsa om mitt möte med krokodiler, sura receptionister och frustrerade Svenskar och en Britt!




Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0