Attans!

Okej. Jag vet att jag är girig och bitter, och inte tänker längre än vad näsan räcker men.. Det här är bara för mycket...

Var och köpte min efterlängtade systemkamera idag!
En Nikon D80 med 18-55 DX objekt.
Nu kommer vi till varför jag är så girig och bitter.
Jag betalade hyffsat mycket pengar för den, och objektivet har inte bildstabilisator..
Det är dock ett 18-55 DX, alltså objekt med vidvinkelzoom. Kikar man på netonnet så kan man få samma kamerahus, med ett 18-55 DX VR, (vidvinkel och bildstabilisator) för ungefär samma pris. Men, tittar man på experts sida på olika objektiv så är "18-55 DX" dyrare än "18-55 DX VR"? Jag förstår mig inte på det här :(
Någon som känner sig manad att förklara för mig?

För det andra när det gäller bitterhet och girighet.
Som jag skrev härromdagen så har jag och Jimmy bokat resan. Då kostade den cirka 4800 var, nu, ett par dagar efter kostar exakt samma resa 3895. Kul liv!

Haha jag är så bitter! :P

Kommentarer
Postat av: Nelly

Jag vill också ha en sytemkamera:D de är skitbra!

2008-11-17 @ 18:34:04
URL: http://nelliz.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0