Brynäs - HV71. Omgång 19. Försnack.

HV71 kommer återigen starta matchen med många viktiga spelare borta, antingen 7 eller 8, för det är fortfarande osäkert om Martin Thörnberg är fortsatt avstängd eller ej. Mikko luoma är dock tillbaka på backsidan ikväll, känns bra!
Sedan omgång ett har Hv71 skjutit 158 skott mer än vad Brynäs sammanlagt har gjort, vilket känns ganska bra inför kvällens match! Brynäs har testat sina motståndarmålvakter 454gånger, medans Hv71 skjutit mot mål 612gånger. Fina siffror det!
Hv vann i lördags men har dock inte vunnit två matcher i rad sen omgång 9 och 10, men ikväll borde en vinst till komma, om hv spelar som de gjorde i lördags!
Samtidigt så har Brynäs inte vunnit någon av de senaste 6 omgångarna, men, ledde ganska länge serien. Båda lagen åker med andra ord upp och ner i sina matcher.
Jag hoppas och tror på att Hv kommer trycka på lika mycket som de gjorde i lördags mot FBK, men med tanke på hur ostabila hv har varit i sitt spel från match till match ska jag nog inte vara för säker på min sak men, jag har iallafall en otroligt bra känsla i magen inför kvällen!

Matchen visas på Canal+ sport 2! Sändningen börjar klockan 18.45. Missa inte!


Kom igen nu Hv!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0