En busschufför, en busschufför..

Okej, det här hände dock förra veckan, men slog mig idag när jag gick förbi bussen..

Jag skulle åka bussen ner till polisstationen, Borås-bussen kommer och jag hoppar på.
Busschuffören, som förövrigt var en kvinna, tittar på mig och säger glatt "Du är inte 16 va?"
Jag skrattar till och säger "hehe, nej". Chuffören säger att det kostar 12 kronor. Jag som är helt inne i min egen värld tänker att "Ja, det är ju Borås-bussen, så det blir säkert billigare att åka med den än Ulricehamnsbussen". Sätter mig ner, och funderar på att 12 kronor låter ju väldigt billigt. Tar upp kvittot och ser att hon tog mig som ungdom!
Herregud. Hon menade alltså på ett sätt "Du är inte 16 va?" Alltså, hon trodde att jag var sisådär 15 år?! Hon trodde alltså att jag var 5 år yngre än vad jag egentligen är!
Helt förbryllad och skärrad ringer jag Jessica, och hon i sin tur skrattar helt hysteriskt åt min berättelse. Jag frågar chockat om jag verkligen ser så himlans ung ut, och Jessica skrattar ännu mer, och får någonstans emellan skratten fram ett "Nej, verkligen inte"
Jag kände mig en aning sårad över min unga ålder. Alla andra busschufförer får jag iallafall betala vuxenpris hos!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

:D nunna-morris, jag har samma "problem". vi måste utnyttja systemet och se våra fördelar!

Postat av: hannah

HAHA! lilla josefin....men det är ju tur i oturen...du fick ju det billigare! jag sitter förövrigt och tänker på visselljudet från filmen!hihih.

2008-11-09 @ 17:22:35
URL: http://hannahfordejbaby.devote.se

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0