Det är för mycket skit på läktarna!

Det här inlägget skrev jag igår, men precis nyss i "hockeykväll" pratade Wikegård om i stort sätt exakt detsamma!

Härromveckan kunde man läsa om att Johan Tornberg lämnat tränarrollen i Västerås pga olika hot. Hoten har varit anonyma, som tillexempel lappar på fönsterrutor och bilrutor. Att man ogillar en tränare för det han gör osv, det är helt okej, för alla tycker inte likadant, men att utföra olika hot osv är INTE okej. Speciellt inte när, i det här fallet, Johans familj är dem som hoten är riktade emot. Vad ska hot hjälpa!? Johan kan väl fan inte göra mer än han gör, hans lag spelar inte bättre för att han får hot emot sig! ÅH!
Vad är problemet med alla dessa huliganer!?
Jag säger inte att jag är guds bästa barn när det gäller hockey. Men när jag går på hockey, går jag dit för hockeynsskull och inte för att efteråt slåss och under tiden som matchen pågår stå och skrika jävligt opassande ord till andra klacken och andra bortasupportrar i publiken.
I min åsikt så har inte dessa personer något alls i arenan att göra! Tänk så många det är som tittar och står i klacken pga laget, och när deras lag gör mål jublar. Då reagerar huliganerna på att något händer och börjar också de jubla, men det är bara pinsamt! För det är så helvetiskt värdelöst, när de inte enms tittar på matchen utan koncentrerar sig på annat. Många av huliganerna skiter verkligen i hockeyn, andra är väl intresserade men inte tillräckligt mogna!
Åh. Jag kan inte ens skriva min ilska i ord för det...

Efter matchen mot Rögle i Ängelholm den 15/11 kom ryktena om att Fredrik Stillman (Hvs sportchef) gått under jorden pga av hot. Allt baserat på att olika hv-fans tycker att han är värdelös efter hela situationen med Andreas Jämtin. Jag tycker kanske inte heller att Stillman skötte det hela på ett bra sätt, och att han lite väl lättvindigt bara trodde att Andreas skulle återvända till Hv. Men inte fan skriver jag hot-mail osv så att han tvingas "gå under jorden". Dessa rykten var dock falska, men han uttalade sig om det hela:
"Jag känner mig inte hotad, men jag har fått många mail och sms om hur oduglig jag är.."
Herregud! Ingen sportchef har varit tidigare bättre är Fredrik, det är min åsikt. Visst, som sagt, han skulle lagt mer energi på Andreas. Men även en sportchef kan göra misstag då och då, och ska kunna göra det utan att få mail och annat som berättar hur oduglig han är!

Nu kommer jag med all säkerhet också bli hotad...! Hmpf! Men..
Det har blivit för mycket skit på läktarna inom hockeyn!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0