Jag vann!

Mix megapol. Vilken kanal... Fredrik Sandgren. Vilken lirare.
Haha, jag är egentligen väldigt rädd för honom, för han är så galet intensiv och hysterisk hela tiden. Men, fan, han kan vara rätt rolig också, trots att han för det mesta känns ganska jobbig.

Igår, den 18 November, vann jag iallafall en tävlig. Det var spännande och ganska pinsamt.
Tävlingen berodde på att tjejerna hade vunnit i tävlingen "kvinna mot man". Tävlingen jag deltog i handlade om hockey och det man kunde vinna var ett par hockeybiljetter till BoråsHC-HuddingeIK på söndag eftermiddag.
Enbart tjejer fick ringa in i tävlingen och jag kände mig ganska manad att ringa, som en kul grej.

Frågan var skrattretande enkel kände jag, "Hur många spelare får det sammanlagt vara på isen sammtidigt, från ett och samma lag?". Jag ringde in och var svinpeppad för att jag kunde.. Men det tutade upptaget, jag ringde igen, återigen tutade det upptaget. Jag påpekar igen att jag från början gjorde det som en kul grej, men har man väl börjat, går det inte sluta ringa.. När det gått sisådär 1½ minut av ringandet, kände jag att jag skulle ge det ett sista försök. Och jag kom fram!
"Fredrik Sandgren, Mix megapol!" Jag svarade med nervös röst "h-h-h-eej..." Och vi pratade en liten sväng medans musiken spelade och han frågade hur många spelare det ska vara "6st förstås" svarar jag, och hoppas på att han ska ge mig biljetterna. (Han hade trots allt 100stycken att dela ut). Han borde ju göra det här snabbt och smidigt så han hinner med så många som möjligt innan musiken är slut, tänker jag.. Men nejdå.. "Alldeles riktigt, om du hänger kvar lite så ska du få vara med i radio" Min reaktion då var egentligen. "Nej men va faaan".
Men, musiken tog slut och jag hörde han prata och drar in mig i det hela... Vi pratar ganska länge och mycket och tillslut glömmer jag i stortsätt att jag är med i radion. Och han är jobbig, dryg och pinsam precis som vanligt.
Han frågade om jag gillar hockey, och jag svarar att jag älskar hockey. Han undrade vilket lag som gäller och jag svarar "Hv71!" han blev helt tyst och sa bara "Jaaaahapp... " Han blev nog lite besviken eftersom alla boråsare är frölundaiter. Jag svarade på frågan återigen och han gav mig knappen med applåder.
Han berättar att många ringt, (ja, uppenbarligen eftersom det var upptaget i 1½ minut..!) och att ingen innan haft rätt. WHAT? Är det inga tjejer som har koll eller?! Han frågade hur många biljetter jag ville ha, "2-3-4..fler?", jag sa att "Njae, 4 blir bra, men måste det enbart vara tjejer som följer med" och han svarar "Ja, eftersom det här är en tjejgrej så är det enbart tjejer som gäller..." Attans svarar jag, och han frågar om det är nåt problem, och jag berättar att Jimmy från Karlstad kommer. Då kommer Fredrik med det ultimata förslaget "Ja, men vet du vad du gör då, du tar på honom en basker och sminkar honom lite lätt"...

När jag för det första berättade för Jimmy att vi skulle på allsvensk bottenhockey på söndag suckade han och sa "men va fan, kunde du inte valt en bättre match och tävla om...", när jag sen berättar att han måste se ut som en tjej sa han "men va faaan, driver du med mig eller?!".
Det hela slutade dock med att han va svinpeppad, och kom med egna förslag om att han kanske skulle ha peruk tillochmed? Haha!
Och jag skulle inte hämta ut några biljetter, nejdå, jag står förstås med på Vip-gästlistan! :D Så på söndag är det bara att traska in.

Kan nog bli en ganska rolig match, eftersom det är "bottenmöte". Hoppas på att Hv-pajkarna kommer spela och att Robin står i mål. Då kommer det bli en rolig match. Speciellt med Jimmy-flickan brevid! Haha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad heel! GRATTTIS!!! du är grrrrymmmmmm

2008-11-20 @ 16:10:15
Postat av: emilia

åh vad kul :D grattis!

2008-11-30 @ 00:32:59
URL: http://fjortisfuck.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0