Finland och Skellefteå..

Följde inte matchen speciellt mycket igår, men Pelle gjorde förstås mål igen, gammelgubben :) Matchen slutade 3-2 till Finska Espoo Blues. Och enligt vad jag läst här och var så var det inte en speciellt rättvis vinst. Hv skulle iallafall ha fått oavgjort. Jag låter det dock vara osagt eftersom jag inte följde matchen.

Hv landade på Jönköpings flygplats klockan 04.00 inatt, åkte hem och sov ett par timmar, och i eftermiddags bar det iväg i flygplan igen, upp till de norrländska skogarna där Skellefteå Ik väntar!
Med tanke på skadeläget och att bland andra Petrasek, Fredriksson och Grillfors är febersjuka, OCH att hv spelade match i Finland igår, kommer den här matchen bli otroligt spännande känner jag. Skellefteå har bara förlorat en enda hemma-match den här säsongen.
Jag är hemskt nog inställd på förlust idag.

Men, jag gör iallafall inte som frölundasupportrarna och hatar mitt lag för att de kanske råkar förlora en match. Frölundasupportrar, vissa av er iallafall, ni är pinsamma! Var tvungen att skriva det där, för det är hemskt att läsa "heta linjen" i Gts sportblad, dag efter dag, hur ni verkligen avskyr erat lag. Klagar på spelarna och begär att tränare och andra insatta ska avgå. Är det det ni kallar "Inte hata, bara älska"?
Jag säger inte att jag är stolt över hur Hv spelar den här säsongen, jag är ofta besviken, men inte fan sviker jag dem! Man ska stå upp för sitt lag, i vått och torrt!
Usch vilka supportrar ni är!

Återkommer senare om matchfakta från Skellefteå-HV71!
Tack för mig!

Kom igen Hv!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0