HV71 - Timrå. Eftersnack!

Tackar!
Hv71 går segrande ur matchen med 2-1 efter förlängning.
Det var spännande i stort sett genom hela matchen, ska jag vara ärlig hade hv vart värda vinst i fulltid eftersom de hade mest skott på mål osv. Speciellt i tredje perioden. Innan Timrås tränade Challe berglund tog Timeout i slutminutrarna hade Timrå knappt varit i Hvs zon.

Hv-målen gjordes av våra nyförvärv, Kris Beech och Nickolas Angell. Otroligt kul för dom!

En tråkig sak var dock att Pelle Gustafsson fick hjälpas av isen i mitten av förlängningen, efter en "ful" tackling av en Timråspelare. En av kommentatorerna i radion hävdade att tacklingen var helt schysst med axel mot axel, den andra kommentatorn, dommare Rönnmark, samt hela publiken som såg bilderna ansåg att Timrå-spelaren "hoppade" in i tacklingen. Vilket resulterade i utvisning för "Boarding". Imorgon återkommer jag med mer information om hur det är med Pelle.

NU ser jag fram emot lördag, då jag och pappa åker till Skandinavium. Pappa är Frölundait, och när det vankas Frölunda-Hv71 match tar vi på oss våra lags respektive tröjor, och går in i arenan arm i arm.
Det finns dock INGET som är roligare än att gnabbas med frölundaiter före, under och efter match. Det är tur att man är tjej så det oftast håller sig på en "fredlig" nivå men kommentarerna man får då är inte nådiga. Speciellt för min del när vi är i Skandinavium.
"Otroligt ful tröja du har" "Fan, hur kan ni hålla sams!?" "Dålig uppfostran du har på dottern du!" "Ni kommer få så mycket stryk så du kommer gråta på hemvägen" Osv osv osv, kommer mycket annat också, som inte är så vackert, som inte bör skrivas här.
Det roliga är, att för det mesta när jag och pappa är i Göteborg på hockey. så vinner hv. Då är det jag som går ur arenan med huvudet högt och hör inte ett skit. Bara ser alla frölundaiter skamset ta av sig sina matchtröjor.

DET ÄR HÄRLIGT MED HOCKEY!

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0