Jobb...

Idag har jag vikarierat i köket på en grundskola. Förskola-sexor.
Endel barn är verkligen så söta så man inte kan sluta le åt dom.. Och fy i fan vilken energi dom har! När jag öppnade dörrarna till matsalen stormade dom in, och förskolebarnen är ju inte längre än nån meter... Himlans söta, men sprang nästan omkull mig... Haha!
Och när dom sedan ska kasta sin mat och ställa ifrån sig sina glas och tallrikar.. herregud... Endel når knappt upp till kanten på bänken! Så stod dom där nere och skriker tack för maten. Åh så söta....! Den dagen... :D
En sak jag funderar över är varför lärare säger åt barnen att tacka för maten, när dom själva inte gör det?

På eftermiddagen så kommer barnen från fritids och ska äta mellanmål. Och så var det en liten kille som skulle hämta ett glas vatten, och jag såg honom från början.
Han gick fram till vattenbehållaren och glasen, ser att det inte finns nått glas i översta backen, men att det finns under.. ställer sig och håller i backen med ena handen och lägger hakan emot.. Såg nästan ut som att han stog och försökte få upp ett glas från backen under med hjälp av tankeförflyttning :P jag gick fram till honom med ett par glas som var nydiskade och gav honom ett. Han sken upp som den största solen och blev överlycklig, och tackade förstås för det.

Vissa barn nu förtiden är verkligen väluppfostrade!

Har hittills haft en jättebra dag :D

Kommentarer
Postat av: Hannah Gotting

Åh barn! finns det något sötare haha! lite kul...

BTW! READ MY BLOG!

2008-10-26 @ 18:47:59
URL: http://www.hannahfordejbaby.devote.se

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0