Sammanfattning

Ja, okej. Nu ska vi se här..

1, Metallica 7-8Mars.
Söndagen den 19 Oktober klockan 03.00 började Niclas och jag köa för Metallicabiljetter utanför Skandinavium. Biljetterna släpptes klockan 09.00 på måndagsmorgonen. Jag fick nummer 30 i kön, och där satt vi.. allesamamns och försökte underhålla oss. Tiden gick ändå förvånansvärt fort och klockan 08.30 skulle vi alla ställa upp oss i nummerordning i kön. Personen som stog först i kö, Jimmy, som gett ut alla nummer gick och kontrollerade att alla stog där de skulle. Det kom två killar och ställde sig, och Jimmy frågade vänligt "Vilket nummer har ni?" "Nummer? njae, vi kom precis?" Då fick de snällt gå och ställa sig sist i kön, där nummret låg på, ptja, 120?
Vi fick lite av en chock och en obehaglig ångest i kroppen när tredje personen i kön kom ut och sa att ståplatsbiljetterna var slut till både lördagen, och söndagen. Tack och bock sa jag och trodde inte det var någon idé att stå kvar.
Men joho då, vi fick suveräna biljetter! Dock till söndagen, och det var egentligen inte planen men, tack så hemskt mycket till tjejen som satt i kassan som trots allas hårda ord och hemskheter va hur trevlig som helst!
En konstig sak som många blev irriterade över var dock att det bara var 4 kassor öppna, när de egentligen har 12. Vi fick dock reda på av kassörskan att det var pga att Göteborg blir bara tilldelade ett antal biljetter, och då är dte ingen vits med att ha öppet fler, eftersom det finns många biljettställen i Göteborg.
Men, Metallica biljetter finns iallafall! Sitter på sektion A1, och fasen vad grymt det kommer bli!

Ja, det var ju inte varmt iallafall!
Ja, det var ju inte varmt iallafall!



2, Hockey.
Ja, där har det hänt endel!
Matchen i Skandinavium den 18 Oktober ska vi inte grunda oss förmycket i. Det var ingen bra match. Men jag måste påpeka att Kenta var en grym tränare då! När det var 8 minuter kvar av tredjeperioden plockade han ut Liv ur målet. Och killarna lyckades göra ett mål. Och skottstatistiken i Tredje blev 1-23 till Hv. Konstigt att vi inte kunde krigat på sådär genom hela matchen!
Domaren var under all kritik. Herr Markus Vinnerborg. Man borde tycka att det är dags att han avgår som domare när han match efter match får kritik. Det ska sägas att han var emot båda lagen, men, allra mest Hv. Tillochmed i bussen hem (där alla är frölundaiter) gick snacket om att resultatet hade sett annorlunda ut om han dömt hockey på ett bra sätt. Så, det här med att han är en kritiserad domare, kom från BÅDA lagens supportrar. Men jösses så besviken jag var på Hv den kvällen, inget stämde, varken försvarsspel, anfallsspel eller passningar eller något alls.
Matchen slutade 5-3 till Frölunda.

Sen så var jag även på en av matcherna i Kinnarpsarena. Hv71-Djurgården. Stod i Hv-klacken tillsammans med Pappa(Frölundait) och Pernilla(Djurgårdare). Hon påpekade hela tiden om hur fel hon stog. :P Men det var en spännande match. Verkligen! Och jag får ett sånt adrenalinkick av att höra Hv-ramsor och trumman så det är sinnessjukt! jag får adrenalinkick bara av att sitta hemma och titta på tvn, men, väl på plats får jag nära på hjärtattack. Behöver jag påpeka att domaren hette Markus Vinnerborg förövrigt? Även den här matchen fick han otroligt mycket kritik. Även av kommentatorerna i radion osv. Jag vet att han fick det, pga att pappa stog med radio i örat hela kvällen. haha!
Matchen slutade 2-2.

Sen har det förstås spelats fler matcher, och jag har egentligen mycket att säga, men här finns det faktiskt inte plats eller tid till mina åsikter. Men jag lovar. Jag har åsikter om det mesta oftast så, jag kommer börja uppdatera bloggen mer ofta!

En sak jag dock kan påpeka är att David Fredriksson i matchen mot Linköping nu i måndags gjorde säsongens första "första mål"! I varenda match fram tills den 15de omgången har Hv vart laget som släppt in första målet. Skönt att den trenden bröts. Nu hoppas jag det släpper för pajkarna!

Skandinavium



3, Jönköping med Vicks
Jag anlände till Jönköping klockan 09.55 på lördagsmorgonen den 25e Oktober. Där möttes jag upp av en kram från Vicks och hennes farmor och farfar. Vi åkte snabbt upp till Dalvik och lämnade av mina saker, och körde sedan ner till stan. Jakten på festkläder hade börjat! Jag hittade mitt fina fina fina linne på Gina tricot med en gång. (Upptäckte dock senare på kvällen att man flashar rätt bra i det..) Köpte även farsdagspresent till pappa, ett par spets-leggins. satans så dyra de är överallt?! Värre var det för Vicks. Hon hittade ingenting alls i stan, så vi åkte upp till A6. (Där tippade jag förövrigt vad Hv71-Modo skulle bli. Tjenna så fel jag hade. Återigen så visade Hv ingen vilja i matchen och det blev 2-5 till Modo.) Vi började med att springa till Lindex där hennes mamma och syster var. Längesen man träffade dem så det var trevligt! Sen sprang vi vidare. Det tog ett par timmar att hitta något bra, men jösses så bra det blev! Vicks hittade en hög, svart kjol och lånade sen en vit t-shirt av mig till. Otroligt snyggt!
Då var det ju det där också, jag skulle köpa Hv71-underkläder. och för alla som vet hur a6 ser ut, så är det ganska långt därifrån till Intersport som ligger längst bort. och kallt var det också, och det blåste! Väl där så har de enbart kalsonger. Hej och hå så irriterad jag blev.
Sedan bar det iallafall av upp till Dalvik igen, handlade lite mat och gick till lägenheten. Vi slappade mest hela eftermiddagen, och började nog göra oss iordning lite för sent, men, det var ju faktiskt dansbandskampen! Henrik Henrik Henrik! Scotts har förövrigt lovat att komma och spela i Ulricehamn i sommar, Så Vicks och Jessica, ni är väl fortfarande på?! :P
Vi gjorde iordning oss, drack lite grann, och åkte ner till stan. Otroligt mycket folk men, lönehelg. Då kan man inte förvänta sig annat! Vi ställde oss i kön till "Centrum" och kom ganska snart in. Hade en helt okej kväll, och sen bar det helt enkelt iväg upp till Dalvik för sömn igen. Tack Helena för att vi fick låna lägenheten!


Vicks och Jag. Gammal bild!



4, Sista minuten resa..
Var och fixade mitt pass igår, kortet ser fruktansvärt ut, men jag fattade ju inte vart man skulle titta när de tog kortet! Och underteckningen ser förjävlig ut. Men jag missade iallafall inte en bokstav i mitt namn som en viss Eric har gjort.. haha. Jösses så dyrt det är med pass förövrigt. 400 kronor för ett bevis på att det är du som är du! Usch. Dåligt tycker jag! Får passet senast på onsdag. Så sen bär det iväg! Jag och Jimmy vet inte vart vi ska än, men så länge det är varmt, billigt och vi kan koppla av så blir det bra!



5, Borås med Jessica.
Ja, idag skulle vi egentligen åka till Borås, men Jessica har migrän så, får kanske bär av i eftermiddag istället, om kvinnan kan tänka sig att må bättre! :P
Nu planerar jag att gå ut och springa Korsbackarundan, och sen in och duscha och lägga mig i soffan och kolla på film!


6.
Egentligen finns det mycket mer att berätta, men jag skrev ju att sammanfattningen skulle bli kort. Och se hur det gick med det! Så, jag får helt eneklt lära mig att uppdatera oftare!

Tack och Hej!

Kommentarer
Postat av: Robin

Jag såg Metallica i Nurnberg, tyskland i somras. Känndes som mindre besvär att åka ner i bil dit än som ni stå i kö hurlängesomhelst :) Hehe. Om det är nån tröst så var de grymma!

2008-10-29 @ 12:03:22
URL: http://epitaph.blogg.se/
Postat av: Viktoriae

HAHA snygg uppdatering :D "..400 kronor för ett bevis på att det är du som är du" AHhahahahaahah, har inte tänkt på det så förut ;)



Är klart på när scotts kommer, oh ja! Såg att brosan hade musik med dem på datorn, tänkte DIREKT på dig!



Puss!

2008-10-29 @ 12:19:02
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0