Tankar och funderingar..

Har haft en himlans jobbig dag idag. Inte jobbig på ett hemskt sätt direkt. Utan mest bara för att jag funderat så mycket på saker och ting. Allt från himmel och jord.

Bland annat varför idrottare nu för tiden dör, som jag skrev igår på min bilddagbok (http://elviramraz.bilddagboken.se) så har Alexej Tjerepanov, en 19årig hockey spelare, nyligen dött av en hjärtattack i Ryssland.
Jag blir så tankspridd när det här händer, för det "började" hända för ett par år sedan att idrottare dog mitt under pågåeende matcher. Visst, spelare och idrottare har dött under alla tider när de utövar sina sporter, men inte så påtagligt många under så kort tid som nu de senaste åren..
2004 kom det första chockerande dödsfallet. Miklos Feher dog av en hjärtattack under en pågåeende fotbollsmatch.
Många hävdar att det har att göra med att tränare och föreningar pressar på idrottare att spela, trots att de kanske är förkylda osv. Man har länge vetat med säkerhet att hjärtat inte klarar av ansträngning vid en förkyldning eller lite feber. Ändå tvingas många fortsätta träna.
Visst, jag säger inte emot det här argumentet, för jag vet att det stämmer och att det är därför fler dör. MEN jag måste ändå ifrågasätta detta. Man har väl i flra flera år pressat idrottare till att träna? Det är väl inte något som utvecklats nu de senaste 4åren?
Jag tror att det ligger något mer bakom.
Jag tror att det skulle kunna vara ett virus som är påväg att sätta etablera sig. Låter som jag tittat alldeles för mycket på skräckfilm. Men skulle det inte kunna vara så? Ett virus som utvecklas i våra kroppar om vi överanstränger oss lite för mycket? Med tanke på hur chockartat cancer och aids utvecklats i världen skulle det inte alls vara konstigt om ett sånt här virus kom...

Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0