Metallica osv osv osv...

Ja.. Jösses...

Nu är jag tillbaka i Oslo efter en underbar vistelse hemma i Sverige.

Att jag träffat brorsdottern, det vet ni ju redan.. Så, det blir inget mer om det i det här inlägget, mer än att jag saknar henne väldigt mycket redan.. Hon kommer vara stor och påväg att flytta hemifrån nästa gång jag ser henne känns det som.. :( åh..

I måndags. vid 09.15 rullade Saras mormor/farmor(?) in på uppfarten hemma hos mig. Sara hoppade ur och vi började peppa som fan inför resan upp till Stockholm och METALLICA!
Mr N och Mr P kom runt halv 11 och färden drog igång. (Otroligt mycket skönare denna gång, i en bil som var tyst och en färre människa i bilen..)
Någonstans i typ.. Linköping la jag mig i halv fosterställning, med fötterna upp i taket, (det ska tilläggas att jag trots allt bara tog ett säte + halva mitten sätet). Hade huvudet mot alla kuddar o dret som låg i mitten, när jag sedan vaknade, någonstans utanför Stockholm där vi skulle äta, trodde jag ryggen pajjat för all framtid. Smartass Josse.. Verkligen..

Vi åkte uppåt, mot systembolaget för inhandling av alkoholhaltiga drycker inför kvällens bravader, och åkte sedan vidare ut till Sollentuna där vi skulle tillbringa natten hos Robin, Mr R.
Det måste varit en ganska rolig syn, där satt vi, 4 stycken stenhårda hårdrockare, drack öl och annat i bilen, utanför ett dagis.... Stackars småbarn....
Anledningen till detta val av plats för superi var pga att Mr R bor vägg i vägg med dagiset, och vi kom upp vid 15.00 och han slutade jobba 16.00.. och, vi kunde ju faktiskt inte vänta med att öppna ölen!? HM :P

Vi förfestade och tjötade tillsammans med Gustafsson och hans pojkar när de spelade mot Frankrike.. Kan väl inte påstå att Liv gjorde en hejdundrandematch men... Äh..
Mr R visade även aaaall sin stridsutrustning.. Som Mr P tyckte var jätteintressant..
Vi gjorde oss klara och gick ner mot tåget som skulle ta oss in till Stockholm/Globen/METALLICA!

Väl inne vid Globen, fick Sara och jag stå och vänta i cirkus en halvtimme på våra kära vänner Mr D och Mr S(H)..
Vi gick in, och fick en glad överraskning. En metallica t-shirt. Dock i stl XL, så, ärmarna slutar långt neranför mina armväck, och neranför knäväcken men.. wtf.. Det var gratis. Fick även ett "kontokort", där vi får varsin nerladdning av konserten.. Kortet och T-shirten var snygga som fan!

Metallica drog igång.. Finns inte mycket jag kan säga, mer än magiskt. När "Nothing else matters" drog igång.. Var det nog inte ett öga torrt i hela Globen tror jag.. Det var värt varenda krona och mil vi gjorde åt i onödan i Mars!

Efteråt var det väl, egentligen meningen att vi skulle ut. Men Mr R skulle upp vid 05.00 dagen efter och Mr P var tvungen att ta med sig Mr N och Sara hem vid 9 dagen efter.. Så vi åkte hem, med en galen taxichufför som pratade med sina kollegor i komradion "Får man köra mot enkelriktat?" "Va fan, det går inte köra här! Det är massa Aina!".. jösses.. ..

Men, pricken över i:et den här kvällen, bortsett från rysningarna av James röst, var när jag stog och väntade på Mr D och Mr S(H) efter konserten.. Jag känner att någon står och tittar, jag vänder mig om och tänker "Hm, jag känner igen honom?" Vänder mig och igen och hjärtat börjar slå sinnessjukt hårt. Där, där står en av mina största idoler... Mattias i Takida. Jag kände att jag var tvungen att gå fram. Han blev jättechockad och jätteglad av att jag kände igen honom. Han presenterade sig först med en handskakning men han ångrade sig sedan "va fan, kom hit!" och kramade om mig. En lång, varm, fantastisk kram :P Vi snackade en ganska lång stund, om att jag lyssnat på dem sedan 2001 och att jag sett dem en massa gånger.  och när jag sedan var tvungen att gå, fick jag återigen en kram...
Jaaa ja! jag vet vad ni tänker "jamen, jävla fjortis!". Ja, yeah. Då får jag väl vara det. Men jag har iallafall kramat och pratat med en av mina största idoler..! Min puls låg nog över hjärtinfarktgränsen efter det tror jag...

Dagen efter.. Trött och jävlig efter en lååång natt utan större del sömn (tack för snarkningarna Mr N, och tack för hackehackspätts väckarklockan kl 04.30 Mr R!), gick vi upp vid halv 9. och människorna drog iväg och jag blev lämnad, ensam och övergiven med egen nyckel :)

Åkte in till Stockholmcentral vid 11.30 och skickade sms till Mr D och frågade om fyllot var vaken än. Då ringer han och säger att han och Mr S(H) var inne på stationen redan. När jag mötte upp dem och frågar varför de redan är där säger Mr D; "Jamen, min buss går ju 12.30!" Jag blir skitsne och frågar om han bokat annan buss än mig iallafall, för min buss mot Oslo skulle gå 13.40 och vi skulle åka tillsammans till Karlstad.. Mr D ser förvånad ut och tittar på sin biljett; "Jamen fan, det står 13.40".. Smartass.. Mr S(H) skulle inte kunna ge mer dödande blickar just då.. "Vafan, då hade vi kunnat ligga kvar på hotellet i sängarna fortfarande!" Om blickar kunde döda....

Sedan, åkte jag och Mr D bussen, och resan till Karlstad bestod mest av otroligt mycket prat, största delen om lumpentiden :P haha!

Hit ner, har ni förmodligen inte läst, men, om ni har det, så hoppas jag att ni inte hatar mig allt för mycket när jag skriver om helt ointressanta saker för eran del. Men jag skriver som jag skrivit för längesedan. "En blogg är som en internetdagbok". och det jag skrivit nu, är viktiga saker!

Ska även tillägga att Sara kommer åka upp och hälsa på Mr R i sommar :P Moohaha!



Chopp Chopp!



Kommentarer
Postat av: niclas

jag bjuder på snarkningarna =P hoppas inte sara läser hela inlägget. tror inte hon blir glad =P

2009-05-06 @ 20:35:27
Postat av: Conny

Yeah! Nice läsning.

2009-05-07 @ 00:03:06
URL: http://metrobloggen.se/Connyandersson
Postat av: Sara

Ja lilla "Karlstad" kanske gör just det nu, bara för att!^^

2009-05-08 @ 14:20:45

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0