Underbara helg!

Ja, nu är helgen förbi.. Känns tråkigt. Men gud vad underbar den har varit!

Träffade ju den lilla tösen för första gången, och flera gånger om efter det. Som jag skrev i förra inlägget; jag kan inte få nog av henne. Det kommer bli jobbigt att vara borta en hel månad utan att få se henne växa och så.. :( Hoppas på att Alvas mamma och pappa uppdaterar mig med kort dock(?) ;)

Igår när vi var på Lager 157 så höll jag Alva en sväng, alla som gick förbi hade leenden på läpparna och tittade storögt på det lilla miraklet. När en tjej gick förbi oss, gjorde Alva som MÅNGA gånger förr, log lite grann, och la av en lång och ljudlig prutt (man behöver inte fundera speciellt länge på vem som är pappa till ungen...), och tjejen tittade förskräckt på det lilla livet... Tror tjejen egentligen var påväg till fiket, men tror hon tappade matlusten för hon vände igen... :P haha.

När vi kom hm från Lager kikade jag min facebook, och fick en otroligt trevlig överraskning. Malin hade skrivit att hon befann sig hos sina farföräldrar på mina breddgrader och föreslog en fika. Sagt och gjort, idag vid 11 tiden var jag inne i Borås för en snabb fika med söta lilla Malin. Vi pratade om jobb, Oslo, män och pojkar osvosvosv. Hade en mycket trevlig förmiddag med sällskapet! Träffade även Malins hund (som hatade mig?) och Malins mamma och farfar. Sött folk, trots att de är skåningar ;)

I eftermiddag var jag på en timmes helkroppsmassage för 150kr. Det är bra med kontakter! Jag blev beordrad att ta mig till vår napprapat i stan, eftersom min rygg inte är som den ska.
Jobbet i Norge sliter uppenbarligen på folk. Flera stycken på min avdelning som blivit sjukskrivna nu på sista tiden. Säger endel om att det nya systemet inte var så bra kanske..?

Just nu håller jag på att packa/städa lite. Imorgon kommer Mr N, Mr P och Mr M och hämtar upp mig och Sara, för ett nytt försök till att få se Metallica! Denna gång ska vi dock stanna i Stockholm en natt. Känns bra. Åker tillbaka till Oslo på tisdag. Det tar 7½ timme från Stockholm till Oslo. TUR att jag har Mr D med mig fram till Karlstad.. :)


Nu ska jag fortsätta lyssna på Banditrock och städa!
Chopp Chopp!



           

Fasters lilla gullunge!





Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0