Brännskada.

Jaha. Back on track... Igen.

Har kännt ett ganska starkt sug efter att blogga ett tag nu, men, det känns så meningslöst att skriva om saker och ting, eftersom det aldrig händer mig något speciellt..? Men, jag tänker ta upp det här med bloggandet igen, jag menar, är det ingen som läser så skriver jag ju för min egen del, och det är ju aldrig fel att skriva av sig..


Så som rubriken förklarar så är jag alltså brännskadad. Rätt grovt om man frågar mig. Och med tanke på att tillochmed min bror tyckte det såg illa ut så är det nog illa. (Han som skrattade och hånade mig i somras då jag bränt hela benen på en brännmanet. "Äh, det är fan bara o bita ihop Josefin!").

Åter till ämnet; Brännskadan. Det hände igårkväll. Jag har pratat länge om att jag vill vaxa mina ben, så igår skulle Henrik så snällt hjälpa mig med detta. Jag läste noga igenom bruksanvisningen flera gånger för att säkert göra rätt. (Vem vill bli brännskadad osv liksom?) Jag gjorde EXAKT vad som stod på burken, satte in burken i micron och körde igång på cirka 35-40sekunder. När micron plingade och jag tog ut burken var vaxet så varmt att det var helt rinnande(!?) och det rinner förstås ner över hela handen. H.ELVETE vad ont det gjorde. Jag sköljde i fruktansvärt kallt vatten i mer än 10minuter. Ändå blev handen sjukt svullen och helt knallröd.

Vi lät burken stå och Henrik rörde runt hela tiden för att kyla ner vaxet. Det tog ungefär 40minuter innan det gick att använda! Det säger väl en hel del; det var SJUKT varmt när det hamnade på min hand.
När vi sedan ska vaxa så händer ingenting på mina ben. Så vi provade en bit på Henriks smalben, och han blev helt kal. Så, jag hade alltså ändå alldeles för kort hår på benen för att vaxa! Så min j.vla brännskada är helt i onödan!

Ikväll så är det en gigaaantiskt lång blåsa och en massa små i en fin linje över hela översidan av handen. Det ser ut som blåsan ska spricka när som helst. Snyggt ärr jag kommer få. Henrik tyckte igårkväll att brännmärket såg ut som en stor spermie. Kul. Det kommer se ut som jag har gått till en tatuerare och gjort en "Scar tatuering" i form av en spermie på handen. Yei. Hmpf.

Ja. Jag återkommer imorgon, förmodligen kommer det kanske bild på olyckan.

Chopp Chopp!



Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0