Tjenixen på kvällskvisten!

Jaha, då har yttligare en arbetslös dag flugit förbi.. Och vad har jag då åstadkommit?

Jo, ni förstår, pappa har idag köpt en "Killer machine extreme". Den ser inte mycket ut för världen, men jösses va den kan rensa maskrosor! Ojoj. Det tar tid, för man kan bara döda en maskrosplanta åt gången med det här.. hm.. spjutet? Men, shit, va den är effektiv, speciellt när pappa dödar och jag tittar på..
Okej, var det bara jag, eller har mitt liv blivit totalt meningslöst om jag skriver x-antal rader om maskrosutplånare? Fan.. Tragiskt.


En bra och mindre meningslös sak som hänt idag, var dock att jag satte min fot på körskolan igen, efter en herrans massa år. Den här handledarkursen som kostar 350riksdaler, för lite fika och prat.. Jösses.
Jag och pappa hamnade förstås längst fram. Detta var inget vi själva valde. Nej nej, Anders, som ledaren heter hade snällt lagt ut block, mapp och penna med respektive namn på. SJÄLVKLART hamnar jag då längst fram, och eftersom jag i princip var enda tjejen å kursen, och förstås äldst av alla körkortselever (alla andra är ju smarta och tar sitt körkort INNAN dom slutat gymnasiet), så blev jag offret för frågor och utpekanden. Spännande. Mycket. Verkligen.
Det gick väl bra, kursen varade från 19.00-22.20, här emellan hanns det med två fika pauser. Och jag insåg snabbt att det förmodligen inte är så enkelt med körkort som jag trott.. Men, pappa har höga förväntningar, och har en känsla av att det kommer gå mycket bra med honom vid min sida.


Förövrigt så ligger swebus hemsida nere för uppdatering till 04.00, ska jag inte åka till min käreste imorgon då? Hmpf.
I helgen är det bröllop, det ser jag mucho fram emot, ska bli himla kul att fixa frisyr hos frisör o grejer, även att det är lite av 50-talstema gör det inte mindre festligt. Hejja!

Nu ska jag sova, så jag kan gå upp i någorlunda tid imorgon och fixa ed alla saker som ska med till Jönköping inför bröllop osv, och förhoppningsvis kunna boka buss också. Hm.

Sov gott folks!

Chopp Chopp!



Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0