Aldrig mer smärta!

Jag vill ALDRIG känna den smärtan jag kände igår kväll igen!
För cirka 2 månader sedan så slutade jag med p-piller. Nej, jag slutade inte för att skaffa barn, utan för att jag ätit p-piller sedan jag gick i 8an. Vilket är cirka 8år med konsgjorda hormoner i kroppen. Det känns sådär. Och någongång vill jag ju kunna bli mamma. Och det känns som ju tidigare man slutar med p-pillren desto lättare är det senare att KUNNA bli gravid.

Jag blir irriterad. För barnmorskor och gynekologer pratar alltid om bi-verkningar man får av p-piller. Men aldrig bi-verkningarna man kan få EFTER att man slutat ta dem?!

¤ Försämrad hy..!
¤ Viktuppgång/nedgång
¤ Oregelbunden och rikligare mens
¤ Ont i magen stort sett hela tiden
¤ Fruktansvärd ägglossning som känns hemsk.

Jag hoppas verkligen att jag inte återgår till den smärta jag hade när jag var yngre och hade mens. Och jag hoppas VERKLIGEN att jag inte får mammas smärta. Hon svimmade och spydde som en gris varje månad! Kul.

Jag är väldigt nära på att börja med pillren igen...!


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jag har oxå ätit p-piller sen gymnasiet och det där med att bli gravid efter p-piller så säger jag. Jag blev gravid nästan direkt efter att jag slutat äta p-piller med alla mina. SÅ mitt råd börja ät dem igen eller prova minipiller. Du ska ju inte behöva ha ont.

2010-10-05 @ 18:06:53

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0