Fortfarande bäst i Sverige!

Bilden är från guldfirandet i våras.


Självklart pratar jag om HV71.
Bloggen var från början menad som delvis en hockeyblogg, men, det blev helt enkelt inte så. Jag tänker skriva om hockey när jag känner för det nu under säsongen, men det kommer inte vara en hockeyblogg. Lev med det!

Jag skulle egentligen ha legat och sovit nu. Jag har undvikit tllexempel aftonbladet.se hela kvällen. För jag visste att det bara skulle stå "Kris i HV71" "Ska de sparka Janne nu?" "Bla bla bla". Men, nu kunde jag inte hålla mig. Jag var tvungen. Och jag ångrade mig lika fort. Trots att en av aftonbladets bloggare skrev "Kris i HV71? Knappast". Det är faktiskt inte kris. Herregud. Det har gått 6 matcher? Hv är bara inte riktigt med, och har inte riktigt fått till slipningen på skridskorna än, men det kommer. Tro mig!

Det jag blev förbannad över är alla kommentarer som kommer till de olika inläggen. Som tex inlägget där det skrevs om att HV-supportrarna buade ut laget efter slutsignalen. Konstigt? Nej, inte speciellt om ni frågar mig? Vi vann skotten med 33-29 bland annat. Men inte ett enda mål? Klart man blir frustrerad som supporter? Vi har inte startat en säsong sämre än nu på över 10 år? Konstigt att det buas efter 6 omgångar utan en enda 3poängare!

En av kommentarerna som kom till inlägget om buandet var, underhållande nog, av en frölunda-supporter. "Här visas återigen på att HV bara har medgångssupportrar." Det som är underhållande i detta är att frölunda-supportrar är av det allra värsta slaget när det kommer till medgång och motgång. "Bara älska, inte hata" är frölunda-supportrarnas slagord. Jamen visst. Så låter det inte så FORT frölunda spelar sämre eller förlorar en match. Tro mig, detta är helt och hållet my kind om thing, pappa är nämligen frölundasupporter, han är dock inte en av "dem". Jag blir så förbannad.

HV71 har varit i mitt hjärta sen sjukt många år tillbaka. Genom med- och motgångar. 2004/2005 då de hamnade på en 10e plats och precis klarade sig från kval. De åren de tagit Sm-guld. Ja. Alla med- och motgångar.

Det är 49 omgångar kvar. Vi kommer slå tillbaka snart! Var så säkra!

Vi är fortfarande Svenska Mästare, och det kan ingen ta ifrån oss!


HV71 i mitt hjärta, nu och föralltid!




Kommentarer
Postat av: lillalie

sv: japp dom är också från H&M fast dock på barnavdelningen så dom är ganska små storlekar tyvärr .( jag hade också velat ha ett par såna

2010-10-03 @ 17:50:23
URL: http://lillalie.webblogg.se/

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0