Fruktsallad!

Jag har precis svängt ihop en skål full med sanslöst mycket C-vitamin. Det gillar vi. Jag och mamma ska smaska på detta till våran "mitt-i-veckan-kväll".
Pappa är i Göteborg och tittar på skit hockey. Jag tycker synd om honom som är där. Inte för att det går dåligt för hans lag, utan mest för att det är Frölunda-Djurgåren. Blä.
WOHO! Nu precis gjorde HV71 1-0 mot Modo! Yeeei! Andreas Falk, eller Per Ledin, ingen verkar veta, men skitsamma! Mål som mål! Hejja!

Idag har jag jobbat, gjort massa sallad osv. Gjorde även tillhörande möss till salladen. Dessa gjorde jag av rädisor. Skitsöta blev de och nästan alla 377 barnen påpekade något om dem. Det gjorde mig väldigt glad. Lärarna tyckte också att det var väldigt bra gjort, för mössen gjorde tydligen att barnen vågade smaka på blomkålen jag blandat med rädisor.

Sedan har jag också hämtat Alva på dagis. Den ungen förvånar mig mer och mer för varje gång jag träffar henne. Hon lär sig precis allt man gör. Helt plötsligt så kan hon "tipp tapp tipp tapp (ni vet den där julvisan?)" och med tillhörande rörelser. "Imse vimse spindel" med tillhörande rörelser har hon mer eller mindre kunnat i ett halvår minst. Hon har även börjat sätta ihop ord. Som idag när Pernilla kom och skulle hämta henne. "Mamma komma!". Det här med att sätta ihop ord och bilda meningar trodde jag inte kom innan barnen var runt 2-3år? Har jag fel? Underbara människa lilla!



Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0