10

Dagens humör: Rastlös.. 
Dagens mående: Otroligt ont i halsen och lite snorig..
Dagens borde: Tvätta
Dagens frisyr: Lugg och uppsatt i toffs.
Dagens klädsel: Svarta jeans och en skön tröja
Dagens planer: Gå till Ica och köpa mys-grejer eftersom jag ska vara ensam ikväll..
Dagens vill ha: Värme
Dagens längtan: Till ett jobb..
Dagens fundering: Hur faaan jag ska hitta ett jobb när AMS enbart söker "sköterska, ekonom osv osv"..
Dagens beroende: Vatten
Dagens värsta: Handen.
Dagens låt: Greyson Chance - Paprazzi
Dagens bästa: Höm... Att jag kan fixa i Photoshop på Henriks dator tror jag..


I onsdags var vi hemma hos min familj i Ulricehamn, och igår var vi hemma hos Henriks mamma och hälsade på Henriks syster på "Hemmakväll". Det är mysigt att träffa sin familj ihop med sin respektive.
När vi var i Ulricehamn fick vi med oss en massa saker hem. Cirka en meter böcker som ska läsas i höstmörkret, en påse med 20lökar från vårat eget land (mmmm!) och en stor påse med kantareller som mammas jobbarkompis hade plockat. Helt underbart!
Pappa visade också stolt upp vad han hade gjort i verkstaden. Det var så rent, och iordning plockat. Jag var så stolt över honom! Garaget, verkstaden och den gamla vedboden som nu är omgjord till förråd har funnits på gården sen mormor och morfar bodde där. Jag har aldrig sett verkstaden i sådan ordning som det är nu, det har alltid varit överfullt med saker så det har inte gått att göra något där inne. Min pappa är verkligen otrolig!

Sitter och tittar på "Tyra Banks show" där det just nu handlar om "sexorexi"(?). Ett ungt gift par, hon 21 och han 26, har bara sex ett par gånger om året för att hon har så dålig självkänsla och så vidare. Visst, hon är överviktig, men han sitter och gråter och vet inte vad han ska säga för att få henne att förstå hur han ser henne. Han säger gång på gång att han älskar henne och hon har panik för att hon hatar sig själv för att hon pressar bort honom trots att hon älskar honom av hela sitt hjärta.. Fy fan vad hemskt det måste vara. NU sitter jag här och gråter för att vissa verkligen har stora problem.. Jag gråter för ALLT på tv nuförtiden dock.. 

Usch. Nu ska jag rycka upp mig och gå och handla.


Chopp Chopp!



Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0