Barnloppis & Marknad.

Jag somnade vid 04.15 inatt, jag satt i köket och såg tidningsbudet komma. Det är inte okej!
Klockan ringde 07.45, då var det bara att pallra sig upp för att åka iväg och köa tillsammans med mamma på loppisen. Mamma var ute efter en bilbarnstol och hittade också en för 200kr. Helt okej! Vi har inte riktigt förstått om alla saker är med än, men, det löser far min. Mamma hittade även lite andra "bra-o-ha" kläder som Alvis ska ha här uppe tror jag.

Efter loppisen bar det iväg till Mörlanda där det var marknad. Fölk fanns!
Jag hittade ett par alldeles underbara raggsockor. Sitter med dem just nu och inser att hösten kommer nog bli ganska bra ändå!
Raggsockorna är tillochmed handstickade, nästan iallafall! Det gillar vi!
Köpte ett par till mig själv och ett par till Henrik. Båda paren skulle gått på 100 riksdaler, men grabben prutade ner dem alldeles själv till 65kr. Bra köp! Jag har någon förmåga att ofta få saker mycket billigare, trots att jag egentligen inte ens VILL ha det billigare? Han hade ju faktiskt stickat dem så varför sänka sitt eget pris då? Jag skulle ju köpt sockorna ändå!

Ett par stickade tjocka benvärmare får värma mig tillsammans med stövlarna när det nu börjar bli kallare. Köpte även en himla fin snusnäsduk att ha i håret som en äkta rockabilly-tös. Även marknadskarameller (förstås!) fick följa med hem i påsen.

Nu ska jag krypa ner i sängen en sväng innan det bär av till Jönköping vid 6.

Tjipp!





Kommentarer

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0